اخبار

درمان ۷۰ درصد از دردها در کلینیک درد شهرک سلامت

29\10\1400
درمان ۷۰ درصد از دردها در کلینیک درد شهرک سلامت

ه گزارش پایگاه خبری نیمروز، دکتر امیر مویدنیا، مدیر کلینیک درد شهرک سلامت اظهار کرد: ضمن بیان این نکته که کلیه بیماران با دردهای حاد کمتر از سه هفته یا دردهای مزمن بیش از سه ماه درگیری، به این کلینیک مراجعه می کنند، اضافه کرد: بیمارانی که درد در ناحیه ستون فقرات و مفاصل دارند، بیمارانی که از درد در ناحیه کمر و گردن به علت دیسک و درگیری عصب سیاتیک رنج می برند و همچنین کسانی که زانو درد به علت آرتروز یا آسیب مینیسک دارند، می توانند بدون جراحی باز، در این کلینیک درمان لازم را دریافت کنند. وی ادامه داد: به عبارتی در بیش از ۷۰ درصد مواقع می توان این درد ها را بدون عمل جراحی بهبود بخشید.
دکتر مویدنیا، پیرامون اهمیت به امر درمان روحی و روانی در کنار درمان جسمی نیز اشاره کرد و افزود: پزشکی که بیمار را معاینه می کند، باتوجه به شرح حال و اینکه بیمار سابقه درد طولانی مدت هم داشته باشد به روانپزشک داخل کلینیک ارجاع داده می شود چرا که یک مقداری از این دردها روان تنی است وی ادامه داد: همکار روانپزشک ما به تشخیص خود برای بیمار دارو و درمان تجویز می کند و یا اگر به مشاور نیاز داشته باشد جلسات روان درمانی برگزار می شود و وقتی که خلق و روحیه بیمار بهبود می یابد، ما اقدامات توانبخشی را آغاز می کنیم. به بیمار برنامه ورزش روزانه داده می شود که علاوه بر سلامت جسم، سلامت روح را نیز در برگرفته باشیم.
دکتر مویدنیا با تمجید از کلینیک درد شهرک سلامت خاطرنشان کرد: این کلینیک یک مجموعه کامل درمانی است که در آن متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی، جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، روانپزشک و متخصصین فیزیوتراپی حضور دارند تا بصورت گروهی و در کمترین زمان ممکن درد بیمار را تا حد قابل قبولی کنترل کنند. وی ادامه داد: از سمتی وجود دیگر مراکز موجود در شهرک سلامت نیز می تواند هماهنگی بخش های مختلف را برای درمان بیماران نمایش دهد.
مدیر کلینیک درد شهرک سلامت اصفهان تفاوت نحوه درمان در کلینیک درد با برخی مراکز درمان را قابل تامل ارزیابی کرد و افزود: در دیگر مراکز، بیمار به بیمارستان ارجاع داده می شود و عمدتا در بیمارستان امر درمان از طریق عمل جراحی انجام می شود؛ اما در کلینیک درد، وجود اتاق عمل سرپایی سبب شده که بیمار تنها با بی حسی موضعی تحت نظارت پزشک بیهوشی دوره درمان خود را انجام دهد و پس از یکی دوساعت بتواند با پای خود از کلینیک خارج شود. وی ادامه داد: از دیگر تفاوت های ما با دیگر کلینیک های درد وجود بیست و پنج کابین فیزیوتراپی و توانبخشی است که سبب می شود این اقدامات بصورت گسترده ارائه شود و صرفا شامل معاینه پزشکی و اتاق عمل نباشیم و اقدامات درمانی در کلینیک درد شهرک سلامت مانند یک مجموعه کامل توانبخشی انجام می شود.



نظرات کاربران
ارسال نظر